{"id":168,"date":"2016-11-08T11:23:36","date_gmt":"2016-11-08T10:23:36","guid":{"rendered":"http:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/?p=168"},"modified":"2016-11-14T11:55:33","modified_gmt":"2016-11-14T10:55:33","slug":"objectius","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/2016\/11\/08\/objectius\/","title":{"rendered":"Objectius"},"content":{"rendered":"
Actualment considerem el patrimoni art\u00edstic com el conjunt d\u2019obres art\u00edstiques i valors complementaris,\u00a0 relacionats amb aquestes, que volem transmetre a les generacions que ens segueixen.\u00a0 Es un actitud i voluntat de transmissi\u00f3 conscient, derivada\u00a0 del nostre concepte de cultura\u00a0 i de la nostra voluntat de perman\u00e8ncia i d\u2019identitat cultural.<\/p>\n
El principi que dona sentit al llegat patrimonial sorgeix de la relaci\u00f3 entre patrimoni i el nostre concepte de propietat col\u00b7lectiva. En tant que considerem el fet art\u00edstic com representant de la nostra identitat col\u00b7lectiva, considerem necess\u00e0ria la seva transmissi\u00f3 com a resposta existencial que mantindr\u00e0 la coher\u00e8ncia del nostre grup. Arrelat de forma profunda\u00a0 amb el sentiment de la mem\u00f2ria compartida amb la nostra pr\u00f2pia generaci\u00f3, el llegat cultural\u00a0 ens relaciona,\u00a0 amb independ\u00e8ncia del temps i de l\u2019espai, amb les generacions anteriors i posteriors.<\/p>\n
A partir del segle XX apareix un nou marc patrimonial, fruit de la cultura compartida, oferint-nos una ampliaci\u00f3 de l\u2019\u00e0mbit considerat anteriorment. Els nous mitjans i la major mobilitat dels individus han aportat intercanvis culturals entre pa\u00efsos, que demostren una\u00a0 consci\u00e8ncia\u00a0 com\u00fa de salvaguarda dels valors art\u00edstics.\u00a0 Aquest fenomen\u00a0 d\u2019apropament a les formes art\u00edstiques alienes des de la pr\u00f2pia cultura representa una globalitzaci\u00f3 de l\u2019art i \u00e9s evident que ens trobem davant d\u2019un fet d\u2019integraci\u00f3 a la recerca d\u2019un llenguatges propi. La nova\u00a0 dimensi\u00f3 que adquireix el\u00a0 patrimoni art\u00edstic \u00e9s abastable mitjan\u00e7ant els recursos tecnol\u00f2gics que ens permeten ampliar la nostra mem\u00f2ria art\u00edstica,\u00a0 relacionant-la amb els\u00a0 fets m\u00e9s diversos i allunyats del nostre entorn quotidi\u00e0.<\/p>\n
Les generacions hereves del nostre patrimoni art\u00edstic seran les receptores de les obres que nosaltres conservem, documentem i analitzem per a obtenir-ne coneixements intel\u00b7lectuals i emocionals, que des del passat ens projectin cap al futur, en un desig de progr\u00e9s i creixement.\u00a0 En aquesta aspiraci\u00f3, \u00e9s ineludible\u00a0 el di\u00e0leg amb aquestes noves generacions, receptores del nostre patrimoni amb l\u2019objectiu d\u2019esbrinar quin \u00e9s el seu concepte i valoraci\u00f3 del patrimoni,\u00a0 i fins quin punt l\u2019hem de refor\u00e7ar per a projectar-lo com a capital social i cultural que justifiqui la seva perman\u00e8ncia i salvaguarda.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Actualment considerem el patrimoni art\u00edstic com el conjunt d\u2019obres art\u00edstiques i valors complementaris,\u00a0 relacionats amb aquestes, que volem transmetre a les generacions que ens segueixen.\u00a0 Es un actitud i voluntat de transmissi\u00f3 conscient, derivada\u00a0 del nostre concepte de cultura\u00a0 i de la nostra voluntat de perman\u00e8ncia i d\u2019identitat cultural. El principi que dona sentit al […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":216,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_mi_skip_tracking":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/168"}],"collection":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=168"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/168\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":169,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/168\/revisions\/169"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media\/216"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=168"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=168"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=168"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}